Assessment Task–Based Language Needs of Sport Management Students (Case study: University of Mazandaran)

Document Type: Original Article

Authors

1 Associate Professor of Sport Management, Faculty of Sport Sciences, Mazandaran University, Babolsar, Iran

2 MA Student of English Language Teaching, Faculty of Humanities, Khazar Institute of Higher Education, Mahmudabad, Iran

3 Assistant Professor of English Language and Literature, Faculty of Persian Literature & Foreign Languages, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran

10.22054/nass.2019.10534

Abstract

Purpose: The purpose of this research was to identify specialized language needs of MA students in University of Mazandaran. Method: This study was mix method instruments which would deeply explore the perspectives of English for specific purpose teachers and students about task–based language needs of teaching ESP. Semi-structured interview was carried out with a number of teachers and students in the field of sport management. The statistical population of the stage includes some teachers and students in the field of sport management. The sampling method was Purposive sampling and Sampling continue until theoretical saturation. Three ESP teachers who have been teaching ESP to the students for at least four years participated in this study. They were all selected through purposive sampling. Also, MA and Ph.D. (twelve persons) students who had passed this course were selected in qualitative stage. In quantitative stage and based on the results of the first stage, the questionnaire was designed. This questionnaire was broadly distributed amongst students and teachers (33 persons) in the field of sport management. Descriptive and Inferential statistics, were used to analyze the demographic information of the participants and their responses. Results: The results of the study showed that the main real tasks which were most frequently used in the English sport management classes include Participating in daily conversations, giving lectures at conferences, Conversation with foreign experts, Understanding daily conversations. The method of working with and using English to English dictionary to take advantage of all the capabilities contained in it. Conclusions: The information obtained about the target tasks and their frequency can be employed when taking decisions about which tasks should be part of a curriculum.

Keywords


Article Title [Persian]

ارزیابی نیاز‌های زبانی تکلیف محور دانشجویان مدیریت ورزشی (مطالعه موردی: دانشگاه مازندران)

Authors [Persian]

  • مرتضی دوستی 1 2
  • گودرز علی بخشی 3
Abstract [Persian]

هدف: هدف از این تحقیق شناسایی نیازهای زبانی تخصصی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه مازندران بود. روش: این مطالعه از نوع آمیخته بدنبال بررسی عمیق دیدگاه‌های اساتید و دانشجویان درباره نیازهای زبانی تکلیف محور آموزش درس زبان تخصصی بود. با تعدادی از اساتید و دانشجویان رشته مدیریت ورزشی مصاحبه انجام گرفت. جامعه آماری در این مرحله شامل تعدادی با تعدادی از اساتید و دانشجویان رشته مدیریت ورزشی بود. از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد و نمونه گیری تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. سه نفر از اساتید درس زبان تخصصی که حداقل چهار سال سابقه تدریس داشتند با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و در مطالعه همکاری نمودند. همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری( دوازده نفر) که این درس را گذرانده بودند به عنوان نمونه آماری در مرحله کیفی انتخاب شدند. در مرحله کمی و بر اساس نتایج مرحله اول، پرسشنامه طراحی شد. این پرسشنامه به طور گسترده تر بین دانشجویان و اساتید (33 نفر) رشته مدیریت ورزشی توزیع شد. از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی جهت تحلیل اطلاعات جمعیت‌شناختی شرکت‌کنندگان و پاسخ‌هایشان استفاده شد. نتایج: نتایج این مطالعه نشان داد که تکالیف واقعیت محور مهم که غالبا بایستی در کلاس‌های درس زبان تخصصی رشته مدیریت ورزشی بکار گرفته شود عبارتنداز: مشارکت در مکالمات روزمره، ارائه سخنرانی در همایش‌ها، گفتگو با متخصصین خارجی، درک مکالمات روزمره، روش کار و استفاده از دیکشنری با همه قابلیت‌های آن. نتیجه‌گیری: اطلاعات بدست آمده درباره تکالیف واقعیت محور و فراوانی‌شان را می‌توان در هنگام تصمیم‌گیری درباره تکالیفی بایستی جزئی از دوره آموزشی باشند مدنظر قرار داد.

Keywords [Persian]

  • انگلیسی برای اهدف ویژه
  • نیازهای زبانی تکلیف محور
  • یادگیری
  • آموزش