Document Type : Original Article
Authors
1 Tarbiat Modares University
2 University of Tehran
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
Author [فارسی]
استارت آپ های ورزشی در حال ورود به اقتصاد دانش بنیان هستند، جایی که دانش و دارایی های نامشهود به عنوان مهمترین عامل تولید و همچنین مهمترین مزیت رقابتی شناخته می شوند. بنابراین ، هدف اصلی این مقاله بررسی این پرسش است که آیا دانش بازار می تواند منجر به شکل گیری فرصت های کارآفرینانه و تجاری سازی در استارتاپ های ورزشی شود؟ جامعه آماری تحقیق 100 کارآفرین استارتاپ های ورزشی در ایران بودند. ابزار تحقیق، پرسشنامه ای شامل 40 سوال در مقیاس 5 درجه ای لیکرت بود. روایی سازه پرسشنامه با استفاده از تحلیل عاملی تأیید شد و برای آزمون فرضیه ها از نرم افزار AMOS 23 و SPSS استفاده شد. یافته های پژوهش، تأثیر قابل توجه دانش بازار و هر یک از ابعاد آن را تأیید می کند. بنابراین، دانش بازار مبتنی بر تجاری سازی تحقیقات علوم ورزشی منبع بالقوه ایجاد ارزش و مزیت رقابتی برای شرکت های نوپا هستند که در نهایت چنین شرکت هایی را توسعه می دهند و به بهبود وضعیت کارآفرینی و ایجاد اشتغال در حوزه ورزشی کمک شایانی می نمایند.
Keywords [فارسی]