Document Type : Original Article
Authors
1 Department of Sport Management, Faculty of Humanities, Islamic Azad University, Sari Branch, Sari, Iran
2 Department of Sports Sciences, Faculty of Humanities, Islamic Azad University, Sari Branch
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
Author [فارسی]
زمینه: با توجه به اهمیت کارآفرینی به عنوان عاملی برای افزایش فرصتهای شغلی ، توسعه مدارس کارآفرینی به عنوان رویکردی برای افزایش مهارتهای شغلی دانش آموزان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با این حال ، تحقیقات زیادی در مورد مدارس کارآفرینی انجام نشده است. با این وجود ، ورود تربیت بدنی در زمینه کارآفرینی می تواند فرصت های شغلی زیادی را برای دانشجویان این رشته ایجاد کند. هدف: این پژوهش با هدف طراحی هنرستانهای تربیت بدنی کار آفرین در ایران انجام شده است. این تحقیق از لحاظ کاربردی است و از لحاظ ماهیت و شکل اجراء به صورت توصیفی-پیمایشی انجام شده است. روش: جامعه آماری پژوهش شامل مدیران و معلمان مراکز کارآفرینی درهنرستان های تربیت بدنی کشور بوده است که از این میان نمونهای متشکل از 260 نفر با استفاده از فورمول کوکران انتخاب شده است. دادههای تحقیق با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده و با استفاده از تکنیک حداقل مربعات جزئی و نرم افزار Smart PlS تحلیل شده است. محاسبه آلفای کرونباخ، پایایی ترکیبی و میانگین واریانس استخراج شده نشان داد که پرسشنامه تحقیق از پایایی و روایی مطلوبی برخوردار است. یافته ها: محاسبه آلفای کرونباخ ، پایایی ترکیبی و میانگین واریانس استخراج شده نشان داد که پرسشنامه تحقیق از قابلیت اطمینان و روایی خوبی برخوردار است. نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که هر سه بعد کارآفرینی تأثیر مثبت و معنی داری بر نوآوری دارند. همچنین مشخص شد که نوآوری تأثیر مثبت و قابل توجهی در رویداد کارآفرینی دارد. نتیجه گیری: به طور کلی ، نتایج این مطالعه نشان می دهد که گرایش کارآفرینی می تواند به توسعه مدارس تربیت بدنی کارآفرین منجر شود.
Keywords [فارسی]